Svenska herrlandslagets kommande aktiviteter

Vi satsar nu vidare mot att kvalificera oss till Paralympics i Rio 2016 via EM 2013 och VM 2014.

Aktiviteter 2013:
1-10/10 EM - Turkiet / Konya

söndag 25 april 2010

Hemresan

Under lördagsmorgonen inleddes hemresan från Vilnius. Vi åt frukost på hotellet och styrde sedan kosan mot den Polska gränsen.
Bilkörningen flöt på väldigt bra och milen betades av med betydligt högre snitthastighet än vid transporten mot Litauen.

Vi stannade och åt lunch i Polska Olsztyn och fortsatte vidare mot Gdansk. Väl framme i Gdansk gjorde vi ett stopp för inköp innan vi åkte till färjeterminalen.
Lite bilvård, tankning och återlämning följde innan vi checkade in på Stena Lines kontor i mycket god tid före avgången.
Tyvärr fanns inga lediga hytter på returresan heller - vi satte dock upp oss på återbudskön.

Väl ombord åt vi buffémiddag i restaurangen. Under måltiden blev vi kallade till båtens reception för glada nyheter. De hade ordnat hytter till oss - otroligt vilken glädje man kan känna för en liggplats efter en hel dags bilkörning.

Efter slutförd måltid hade vi lagsnack i en av hytterna. Vi analyserade delar av resan och turneringen samt planerade tiden framemot VM.
Med tanke på resultaten i Vilnius har vi en del att jobba vidare på men också en hel del saker som faktiskt fungerar bra och som är värda att bygga vidare på.

I vackert solsken anlände vi till Karlskrona ganska tidigt under söndagsmorgonen. Magnus, Piotr och Åkerberg skjutsades till stationen i Karlskrona för tågresa till Stockholm. Malmögänget trängde ihop sig i bilen för vidare transport söderut.

Bilfärden gick smärtfritt till Skåne. Tyvärr gick det inte lika smidigt för Stockholmsresenärerna. De höll på att missa anslutningståget i Hässleholm - men det gick med ett nödrop. Väl ombord på X2000 blev det ett tekniskt fel i de Småländska skogarna vilket ledde till ett drygt 2 timmars stopp. I skrivande stund rullar tåget äntligen in på Stockholms Central.

Nu är det ganska tätt med aktiviteter den kommande tiden. Om två veckor är det SM i Eskilstuna, veckan efter SM är det Izolaturneringen i Slovenien och ytterligare två veckor fram är det läger/matcher i Manchester och Sheffield på programmet.

Följ oss vidare här på bloggen